نشست-تاشکند آغاز-شد

نشست دو روزه بین المللی در باره بررسی وضعیت افغانستان در تاشکند با یک روز تاخیر صبح امروز با حضور مولوی امیر خان متقی سرپرست وزارت امور خارجه حکومت طالبان آغاز شد.

به گزارش افغان نیوز؛ حافظ ضیاء احمد معاون سخنگوی امارت اسلامی صبح امروز (سه شنبه، 4 اسد) در صفحه تویترش نوشته:« نشست دو روزه بین المللی تاشکند در مورد افغانستان آغاز شده است».

این نشست دو روزه بین المللی تحت عنوان« نشست امنیت و رشد اقتصادی افغانستان» با حضور نمایندگان بیش از 20 کشور جهان و سازمان‌های بین المللی قرار بود روز گذشته در تاشکند برگزار شود اما؛ با یک روز تاخیر صبح امروز آغاز شد.

طبق گزارش‌ها در این نشست نمایندگان بیش از ۲۰ کشور و سازمان‌های بین‌المللی حضور دارند.

وزارت خارجه اوزبیکستان گفته است که هدف از برگزاری نشست تاشکند روی‌دست‌گرفتن اقدامات و پیشنهادات برای رویکردهای جامعه جهانی و ارتقای ثبات، امنیت و بازسازی پس از جنگ در افغانستان است.

وزارت خارجه‌ امریکا اعلام کرده است که توماس وست، نماینده ویژه‌ی این کشور برای افغانستان و رینا امیری، نماینده ایالات متحده در امور زنان و حقوق بشر افغانستان در نشست تاشکند شرکت می‌کنند.

این وزارت گفته است که هیأت ایالات متحده به جامعه بین‌المللی خواهد پیوست تا بر «حمایت بی‌دریغ» امریکا از مردم افغانستان تأکید کند و از طالبان بخواهد تا به تعهدات خود در قبال مردم افغانستان و جامعه جهانی عمل کند.

نشست تاشکند آغاز شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد